0
09166320439

بازاریابی فروش محصولات نوشیدنی

بازاریابی نوشیدنی سریع یاد بگیر!

بازاریابی درست محصولات صنعت نوشیدنی از نوع سرد و گرم  به یک ضرورت بسیار مهم در این صنعت تبدیل شده است. کارشناسان و فعالان این حوزه توصیه‌های مهمی درباره بازاریابی نوشیدنی به تولیدکنندگان این صنعت دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 بازاریابی نوشیدنی چه چیز نیست؟

بخش بازاریابی بخشی است که بیشتر تولیدکنندگان صنعت نوشیدنی به ویژه تازه کارها اشتباهات زیادی در آن انجام می‌دهند و شگفتا اینکه این اشتباهات بسیار به هم شبیه هستند. این در حالی است که ستون موفقیت به ویژه برای محصولات تازه نوشیدنی، بازاریابی اصولی است. البته بازارایابی نوشیدنی در این دنیای پر رقابت تنها داشتن لوگو، بسته بندی و چند پست در رسانه‌های اجتماعی نیست که یک فرایند پیچیده از تولید ایده تا فروش نهایی محصول را شامل می‌شود و نیار به سرمایه‌گذاری دارد.

 

مژگان مدحج

تحقیق بازار قبل از تولید محصول

مصرف کننده نوشیدنی اولین چیزی است که در یک فرایند بازاریابی باید به آن فکر شود. در واقع باید بیاموزیم که همه چیز درباره مصرف کننده است؛ نه محصولی که شما تولید کرده‌اید! با این وجود بیشتر تولیدکنندگان و کارآفرینان صنعت نوشیدنی ۹۰ درصد وقت خود را صرف تولید و توسعه محصول می‌کنند و در این فکر هستند که با یک محصول شگفت‌انگیز و ابتکاری فروش بالایی به دست بیاورند. البته محصول مهم است به شرطی که استراتژی آن جذب مصرف کننده باشد.

بنابراین فعالان صنعت نوشیدنی باید بر پایه نیازهای بازار واقعی برنامه‌ریزی کنید. البته تحقیقات بازار فرایند ارزانی نیست اما برای شروع کار و دست کم برای ایجاد بعضی بینش های ارزشمند ضروری است. اگر هم امکان این تحقیقات نیست دست کم فعالان صنعت نوشیدنی باید از دفتر خود بیرون بروند و  از سوپرمارکت و مراکز فروش  بازدید کنند و رفتار مصرف کنندگان رفتار و همچنین جاهای خالی و پر قفسه‌ها را ببینند. در واقع این شناخت است که به شما کمک می‌کند تا محصول متفاوتی و ارزشمندی را هم تولید کنید.

در عین حال فراموش نکنید نظرات  دوستان و خانواده شما در تحقیق بازار ارزش چندانی ندارد زیرا آنها شما را دوست دارند و برهمین اساس بسیاری از ایده های شما را تایید می کنند. پس اشتباه نکنید.

تحقیقات بازار باید به شما کمک کند که مشتری هدف خود در صنعت نوشیدنی را شناسایی کنید و توصیف ارزشمندی از آن داشته باشید. به طور معمول توصیف از مشتری هدف بسیار کلی و عمومی است. روشن بودن دقیق مشتری هدف و شناسایی نیازها و سبک زندگی او کمک بزرگی به برندسازی، بازاریابی و تولید یک محصول ارزشمند دارد.

مژگان مدحج

محصول همه کاره و هیچ کاره

برای تولید محصول بیشتر کارآفرینان صنعت نوشیدنی به دنبال خلق یک معجون معجزه آور هستند که انواع نیازهای مصرف کننده را برطرف کند. یعنی به او سالامتی بدهد و هم او را شاد کند و… اما آیا هیچ فکر کرده اید که باید همه این صفات و ویژگی‌ها را به مخاطبان و مشتریان خود یاد بدهید؟ آیا بودجه تبلیغاتی لازم را برای این کار دارید؟ این روش کاملا غلط است.

در مقابل یک تولید کننده باید به یک مزیت کاربردی نوشیدنی خود تکیه کند و محصول خودش را خیلی پیچیده نکند. فراموش نکنید نه بودجه لازم برای یاد دادن ویژگی‌های پیچیده را دارید  و نه اساسا رفتار مصرف کننده نوشیدنی در حوزه ( FMCGکالاهای تند مصرف) اینگونه است که پذیرای پیچیدگی باشد. او باید پیام و مزیت اصلی محصول اصلی را به درستی درک کند.

خلق برند

برای رقابت در صنعت نوشیدنی داشتن برند بسیار مهم است. برند آن چیزی است که در ذهن مصرف کننده درباره شما وجود دارد. اشتباه نکنید! برند محصول یا لوگو و بسته بندی نیست. برند ماهیت ذهنی دارد. برند از این جهت هم اهمیت دارد که بر انگیزه های غیر عقلانی خرید مشتری تاثیر مستقیم و مثبت دارد. در عین حال داشتن یک شخصیت برند متناسب با مشتری هدف برای نوشیدنی بسیار واجب است. پس در بازاریابی نوشیدنی خود به دنبال خلق یک برند هم باشید. توجه داشته باشید که برندها در عرض یک شب ساخته نمی‌شوند. از خودتان بپرسید که آیا حاضرید وارد میدان سخت و جذاب ساختن یک برند شوید و هزینه‌های آن را بپردازید؟

 بسته‌بندی را دریابیم

بسته بندی و طراحی از عناصر بسیار مهمی است که معمولا توسط تولید کنندگان نوپای صنعت نوشیدنی نادیده گرفته می‌شود در حالی که این بخش نگاه مشتری را به ویژه در سوپرمارکت‌ها به خود جلب می‌کند و در عین حال یک ابزار ارتباطی قوی برای رساندن پیام برند است. اگر بسته بندی شما بتواند این ۴ کار را انجام دهد

1- مشتری را متوقف کند                                        2- او را مشغول بررسی محصول کند

3- مشتری را جذب محصول کند                               4- و در نهایت برای او اطمینان بخش باشد

توانسته است که از آزمون خودش موفق بیرون بیاید و بسته بندی مناسبی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
11 + 3 =


شروع چت
1
پشتیبانی واتس آپ
کسب و کار موفق
سلام به آموزشگاه مرکز آموزشی خوش آمدید. چگونه میتونم کمکتون کنم؟