0
09166320439

بازاریابی ادویه جات

سرعت درجهت فروش و بازاریابی ادویه جات

از جمله مشاغلی که افراد می توانند حتی در خانه، به فعلایت بپردازند، همین امر بازاریابی ادویه جات است. حتی در این روش نیازی به اجاره یک محل و خرید ابزارها و وسایل خاص نیست. ادویه جات را می‌‌توانید به صورت فله ای،‌ بسته بندی شده، مخلوط و … به مشتری عرضه کنید. به کمک یک برنامه بازاریابی باکیفیت می‌‌توانید بین شرکت تان و مشتری رابطه برقرار کرده و جایگاه خود را در بازار پیدا کنید. به عبارتی روش‌های راهبردی بازاریابی می‌‌تواند به کسب و کارهای کوچک ادویه کمک کند تا هر چه بیشتر در معرض دید مشتری قرار گیرد و مشتری شناخت بیشتری از این برندها پیدا کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از نکات لازم در زمینه فروش و بازاریابی ادویه جات را به شما بگوییم، پس لطفا با ما همراه باشید.

دریافت مجوز

گرفتن مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه از اولین اقداماتی است که برای کسب و کارتان باید انجام دهید.

بسته بندی مناسب برای فروش و بازاریابی ادویه جات

خرید بطری برای ادویه ها و طراحی برچسب برای آن نیز باید در دستور کار شما قرار گیرد. این برچسب باید شامل لوگوی کسب و کار، اسم ادویه و غذاهایی که می توان در آن استفاده کرد نیز باشد. از آنجا که خیلی از مشتریان نمی‌توانند نمونه ادویه ها را بچشند، پس به برند آن ادویه و کیفیتش اعتماد می‌کنند، در نتیجه اهمیت بسته بندی جذاب و مناسب بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

تهیه مخلوط های مختلف

مخلوط های مختلفی از ادویه جات تهیه کنید و در مراحل اولیه می توانید روی ۵ تا ۱۰ مورد کار کنید. اندازه ها را یادداشت کنید تا تمام بطری های ادویه تان یک طعم داشته باشند. با این کار توانسته اید ادویه‌های مختلفی متناسب با سلیقه های مختلف تولید کرده اید.

مژگان مدحج

تبلیغ محصولات

برای تبلیغ محصولات خود از روش های مختلف مثل تهیه بروشور استفاده کنید. تهیه کارت ویزیت را به هیچ عنوان فراموش نکنید. از دوستان و خانواده خود بخواهید که با تبلیغات دهان به دهان و پخش کارت‌های تبلیغاتی و بروشورها،‌ ادویه ها و طعم و عطر خوب آن را تبلیغ کنند.

ارائه نمونه ادویه جات

ارائه نمونه ادویه جات می‌‌تواند راهکار و کمک خوبی برای تبلیغات و فروش آن باشد. برای این منظور می‌‌توانید نمونه غذاهایی که این ادویه ها در آنها استفاده شده است را در یکی از غرفه های بازار محلی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید تا با چشیدن طعم آن، در مورد خرید نوع و میزان ادویه تصمیم بگیرند و البته بیشتر ترغیب به خرید شوند. راه اندازی وبسایت برای خرید آنلاین نیز می‌‌تواند شما را در معرض دید جمعیت بیشتری از مشتریان قرار دهد.

برندسازی برای ادویه جات

به بازار و سوپر مارکت ها سری بزنید و از بخش فروش ادویه جات بازدید کنید. رقبای شما بیکار ننشسته اند و صدها و شاید هزاران مدل ادویه در بازار به فروش میرسد. برای اینکه بتوانید خود را در عرصه رقابت حفظ کنید باید به فکر یک برندسازی قوی باشید. مشتری به خاطر اعتمادی که به برند شما دارد،‌ مبالغ زیادی برای خدمات یا کالای مورد نظرش میپردازد. کیفیت نیز اهمیت زیادی در جذب مشتری دارد و در واقع وقتی مشتری به یک برند اعتماد می‌کند،‌ این اعتماد در مورد کیفیت محصول نیز هست.

پیشنهاد فروش منحصر به فرد

بعد از مشخص کردن پیشنهاد فروش منحصر به فردتان، می‌‌توانید از آن برای بسته بندی و ابزارهای بازاریابی استفاده کنید. خوب چه چیزی کالای شما را منحصر به فرد می‌کند؟ تلاش کنید پاسخ این سوالها را پیدا کنید:

* آیا ادویه شما ارگانیک است؟ آیا در منطقه خاص، آب وهوا و خاک مخصوص پرورش پیدا می‌کند؟ آیا مزرعه تان سازگار با محیط زیست است؟

* آیا ادویه های ترکیبی شما بهتر و متفاوت هستند؟ شاید همین ادویه ها را سایر شرکت‌های رقیب نیز به فروش برسانند، اما در برچسب روی بسته بندی می‌‌توانید به مزایای سلامتی و زیبایی آن اشاره کنید. به این ترتیب اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار می‌دهید که مشتری به دنبالش است و می‌‌تواند به فروش بیشتر بینجامد.

* چه کسی مواد اولیه ادویه ها را پرورش می‌دهد؟ مشتری عاشق یک داستان خوب است و هر چه اطلاعات بیشتری درباره مزرعه دارتان به آنها بدهید، مشتری می‌‌تواند رابطه بهتری با برند شما برقرار کند.

* آیا ترکیب خاصی از ادویه را در دستور کار خود قرار داده اید؟ تلاش کنید نام خاصی برای آن انتخاب کنید تا متمایز از دیگر ادویه ها شود. اگر شرکت شما ویژگی خاصی دارد به عنوان مثال یک موسسه خیریه است، زنان مالکیت آن را بر عهده دارند،‌ نسل به نسل منتقل شده است و… به آن اشاره کنید.

مژگان مدحج

شناخت بازار برای فروش و بازاریابی ادویه جات

باید مشخص کنید که بازاریابی و فروش ادویه جات خود را می خواهید در کدام بازار و به چه نحوی انجام دهید. قصد دارید محصول خود را به فروشگاه های مواد غذایی، رستورانها و هتلها و … بفروشید؟ برای این منظور باید ببینید چطور می‌‌توانید آنها را به محصول خود جذب کنید. البته راه اندازی یک فروشگاه آنلاین یا یک وبسایت نیز می‌تواند راهکاری برای تبلیغ ادویه شرکت تان باشد..

توجه به کمیت ادویه جات

مقدار ادویه موجود در هر بطری یا بسته بندی باید دقیقاً مطابق با مقدار ذکر شده روی برچسب آن باشد. با این کار اعتماد مشتری به شما بیشتر می‌شود.

محاسبه هزینه ها

بعد از برآورد هزینه ها، نوبت به قیمت گذاری بسته بندی های ادویه جات میرسد. اما یادتان باشد که اگر قیمت بالایی برای کالای خود انتخاب کنید، مطمئنا به سختی به فروش میرسد چون دیگر یک قیمت رقابتی نیست. شاید هم بهتر باشد به جای فروش محصولتان به مغازه ها و فروشگاه ها،‌ آنها را مستقیماً به مشتری عرضه کنید.

تهیه برنامه کسب و کار

با تهیه برنامه کسب و کار می‌‌توانید اطلاعات خود از بازار را تقویت کرده و با توانایی و مهارت بیشتری از پس مشکلات برآیید. مطمئناً با شناختی که از بازار به دست می آورید می توانید راهکارهای بهتری برای فروش بیشتر پیدا کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
4 + 25 =


شروع چت
1
پشتیبانی واتس آپ
کسب و کار موفق
سلام به آموزشگاه مرکز آموزشی خوش آمدید. چگونه میتونم کمکتون کنم؟