0
09166320439

بازاریابی مراکز خدماتی

۴تکنیک جهت بازاریابی خدمات :

با توجه به اینکه استفاده از خدمات روز به روز در حال افزایش است ، فعالیتها و مشاغلی هم که در این بخشها مشغول هستند در حال گسترش و افزایش هستند. معمولاً در هر جامعه ای به هر اندازه که فعالیتهای بازرگانی و بیزینسی پیچیده و حرفه ای باشد ، متناسب با آن ، بخش خدمات در این کشورها افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که مدیران متناسب با پیچیده تر شدن فعالیتهای تجاری و بازرگانی و افزایش رقیبان در بازارها ، باید به دنبال راهکارهای مدیریت و رهبری این بخشها باشند. از آنجایی که در بازاریابی خدماتی با محصولی که قابل مشاهده باشد سر و کار نداریم ، بنابراین روند بازاریابی و فعالیتهای بازاریابی بسیار سخت و پیچیده تر است. لذا ، در این جا سعی شده است راهکارهایی ارائه شود که برای بازاریابهایی که در قسمت خدمات فعالیت می کنند مفید باشد. از جمله این تکنیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مژگان مدحج

۱) آگاهی کامل از محصول خود داشته باشید

بازاریاب های خدماتی باید اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص خدماتی که ارائه می دهند داشته باشند. داشتن این اطلاعات از این نظر حائز اهمیت است که زمانی که در حال معرفی و توضیح محصول خود به مشتریان و سرمایه گذاران هستند می توانند به عنوان یک متخصص این محصول را معرفی کرده و اعتماد آنها را جلب کنند. هر چقدر یک بازاریاب بتواند ارزش ادراک شده خدمات را از طریق اطلاعات کامل و جامعی که به مشتریان می دهد بالا ببرد ، بیشتر می تواند اعتماد مشتریان را جلب کند.

۲) خدمات مورد نظر را به شکل محسوس ارائه دهید

از نظر مشاوره بازاریابی یکی از راههایی که می توانید بازاریاب موفقی برای محصولات خدماتی باشید این است که محصول خود را به شکل محسوس برای مشتریان توضیح داده و معرفی کنید. یکی از راههای ملموس کردن خدمات برای مشتریان استفاده از شواهد و مستندات است. مشتریان شما به این مستندات قابل مشاهده بیشتر می توانند اعتماد کنند. همچنین می توانند راحت تر و آگاهانه تر تصمیم بگیرند.

مژگان مدحج
[۱:۲۵ بعدازظهر, ۱۳۹۹/۳/۳۱] خدیجه ابراهیمی: ۳) اهمیت تجربه

از آنجا که خدمات ، غیر ملموس هستند و همین کار بازاریابی خدماتی را دشوار می کند ؛ زیرا مشتریان در کالاهای ملموس ممکن است با امتحان کردن یک بخش کوچکی از محصول بتوانند به کیفیت آن پی ببرند و متقاضی آن باشند ولی از آنجا که خدمات قابل مشاهده و ملموس نیستند پس لازم است به دنبال راهکاری باشید که بتوانید آن را برای مشتری خود ملموس کنید. یکی از راههایی که می توانید این کار را انجام دهید استفاده از مشتریان با سابقه شما هستند. مشتریان با سابقه و وفادار شما از جمله مواردی هستند که می توانند درباره کیفیت خدمات شما به مشتریانتان اطلاعات درستی را ارائه دهند و توجه آنها را به سمت خدمات شما جلب کنند. پس ، زمینه ای را فراهم کنید که مشتریان جدید یا بالقوه شما بتوانند از طریق آشنایی با مشتریان قدیمی تان به نحوه کیفیت و کارآیی خدمات شما پی ببرند.

۴) نیاز مشتریان را بشناسید

وظیفه یک بازاریاب این است که نیازها و دردهای مشتریان خود را بشناسد و سپس تلاش کند به نحوه موثر و مفیدی به آنها توضیح دهد که خدمات ارائه شده تا چه حد می تواند برای آنها کارگشا بوده و به حل مشکل آنها کمک کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
9 + 2 =


شروع چت
1
پشتیبانی واتس آپ
کسب و کار موفق
سلام به آموزشگاه مرکز آموزشی خوش آمدید. چگونه میتونم کمکتون کنم؟