0
09166320439

نوشتن مارکتینگ پلن

مارکتینگ پلن چیست ؟

مارکتینگ پلن (برنامه بازاریابی ، سند بازاریابی ، طرح بازاریابی ، نقشه بازاریابی) یک سند تجاری است که به هدف توصیف وضعیت کنونی شرکت در بازار و با اشاره به استراتژی بازاریابی Marketing Strategy در یک دوره زمانی مشخص براساس عناصر مارکتینگ نوشته شده است. یک برنامه بازاریابی معمولاً برای یک تا پنج سال تهیه می گردد.

امروزه تهیه برنامه بازاریابی که با نام ستاره قطبی حوزه مدیریت بازاریابی از آن یاد می شود ، معمولاً در ۳۲ گام تهیه می شود.

کسب و کار موفق

کاربردهای برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن)

  • برنامه بازاریابی جهت جذب سرمایه (جذب سرمایه از طریق افراد کار آفرین و یا بانک ها و مؤسسات مالی اعتباری)
  • برنامه بازاریابی جهت دریافت نمایندگی فروش محصولات و خدمات از شرکت های داخلی و خارجی
  • برنامه بازاریابی جهت ارائه برنامه استراتژیک بازاریابی به هیئت مدیره
  • برنامه بازاریابی جهت بازنگری طرح کسب و کار تجاری Business Plan
  • برنامه بازاریابی جهت استخدام مدیر بازاریابی

۱- امروزه در دنیای امپراتوری بانک ها ، در جایی که بانک ها به دنبال سرمایه گذاری در صنایع ریز و درشت از شرکت های Start – Up تا شرکت های مادر تخصصی holding و با وجود سیستم مدیریت ریسک در این گونه بانک ها ، طرح های ساده کسب و کار تجاری Business Plan ، نمی تواند آنها را به سوی سرمایه گذاری در این گونه شرکت ها سوق دهد.

۲- تمامی سازمان ها و مؤسسات انتفاعی با در نظر داشتن برنامه های بلند مدت خود سعی می نمایند تا سود خود را حداکثر و هزینه خود حداقل نمایند. در این مسیر در حوزه بازاریابی استراتژیک ، مدیریت عالی سازمان و گاه هیئت مدیره ، علاقه مندند که علاوه برداشتن برنامه ریزی استراتژیک جامع سازمان در حوزه های تخصصی نیز برنامه استراتژیکی داشته تا بتوانند از این طریق آن بر فعالیت های مدیریت بازاریابی و فروش نظارت داشته و نیز برنامه های بلند مدت مدیران خود را با سند برنامه ریزی خود مطابقت داده و از هرگونه انحراف اصولی جلوگیری نمایند.

اگر به توسعه کسب و کار (توسعه بازار و توسعه محصول) می اندیشید ، حتماً با مارکتینگ پلن بای آغاز نمایید. میزان درستی و عملیاتی بودن یک برنامه بازاریابی بستگی کامل به تجربه و دانش تهیه کننده سند دارد. چه بسیار برنامه هایی که با عدم تجربه مشاور و غیر اجرایی بودن آن به قفسه کتابخانه سپرده شده اند. وعده تهیه برنامه بازاریابی ارزان قیمت به معنای عدد سازی ، غیر عملی بودن و اتلاف پول ، زمان و انرژی سازمان از سوی مشاور است.

مارکتینگ پلن اگر براساس اعداد و ارقام واقعی و منطقی و تحلیل صحیح موقعیت بیرونی و درونی سازمان تهیه شده باشد ، حتماً تأثیر زیادی بر کسب و کار شرکت خواهد داشت. از سوی دیگر مارکتینگ پلن خود بخشی از این برنامه استراتژیک کلان سازمان است که درون طرح کسب و کار (سند بیزینس پلن) Business Plan نیز آورده می شود. حال اگر طرح بازاریابی به درستی تهیه نشده باشد ، کل استراتژی سازمان را به ناکجا آباد سوق نمی دهد؟

صرف نظر از مقیاس برنامه بازاریابی ، باید بدانید که این برنامه یک سند جاری است. هر کسب و کاری به یک برنامه با ساختاری مناسب که براساس تحقیقات بازار ، جایگاه رقبا و نتایج قابل دسترس ، نیاز دارد. برنامه باید پایه و اساس تمام فعالیت های سازمان شما در ماه های پیش رو باشد. هرچند که همواره باید آماده تغییر جزئی و کلی این برنامه با اساس صلاحدید و تغییرات شرایط محیطی باشد تا موفقیت شما تضمین گردد.

برای رونق در کسب و کارتان و رسیدن به درآمدی که شایسته آن هستید با ما در تماس باشید

 

06153224962 و یا با شماره 09166320439 تماس حاصل بفرماید

 

 

قبل از درخواست برای فرم مشاوره پیشنهاد می کنم مقاله مراحل راه اندازی کسب وکار را بخوانید

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
20 + 14 =


شروع چت
1
پشتیبانی واتس آپ
کسب و کار موفق
سلام به آموزشگاه مرکز آموزشی خوش آمدید. چگونه میتونم کمکتون کنم؟